فراخوانی دفیبریلاتورهای کاشتنی Ellipse

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد Ellipse implantable cardioverter-defibrillators ساخت Abbott را فراخوانی کرده، زیرا گزارش‌هایی دریافت شده که بعضی از این تجهیزات سیم‌های آلومینیومی در معرض دارند. سازمان غذا و داروی آمریکا این فراخوانی را کلاس 1 فراخوانی، نوع جدی‌ترین، اعلام کرده، زیرا استفاده بالقوه از این تجهیزات ممکن است منجر به آسیب‌های جدی یا مرگ شوند.

نارسایی‌های الکتریکی در ICD در نتیجه فرایند معیوب ساخت ایجاد شده که منجر به در معرض قرار گرفتن سیم‌های آلومینیومی شده‌اند. ICDs که حاوی سیم‌های آلومینیومی بوده و کاملا عایق نیستند، مستعد خالی شدن الکتریکی خازن هستند و ممکن است قادر به ارائه درمان ولتاژ بالا نباشند.

Abbott گفت که این کمپانی شروع به یک فراخوانی جهانی برای Ellipse ICD، مدل‌های CD1411-36Q، CD2411-36Q و CD2411-36C کرده است. از آنجا که هیچ راهی برای تایید وضعیت آسیب‌پذیری دستگاه‌های کاشته‌شده وجود ندارد، این شرکت، کشف و جایگزینی آنها را توصیه می‌کند.

 

 
  

البته این کمپانی تاکنون شکایتی در رابطه با این موضوع دریافت نکرده و احتمال آسیب دیدن بیمار بسیار کم است. آنها به پزشکان توصیه می‌کنند که مراحل بعدی را برای بیمارانی که ممکن است با یک دستگاه آسیب‌دیده کار گذاشته باشند، ارزیابی و تعیین کنند.